V ponedeljek, 16. septembra 2024 je naš muzej obiskal g. Warren Whyte iz Združenega Kraljestva, ki vodi firmo Flâneur – trgovino knjig o Avtomobilizmu in Modelih. Na svoji 3000 milj dolgi poti po Evropi si je zadal namero obiskati 12 muzejev avtomobilov.
Svojo pot je opisal na svoji Facebook strani Flaneur, Car books & Models. Deveti muzej na njegovi poti je bila naša Muzejska zbirka IMV. Z vodičem g. Vojkom Grobovškom sta muzej podrobno pregledala in nad videnim je bil povsem navdušen. Svojim spletnim sledilcem je na svoji strani opisal našo zbirko in objavil celo 16 fotografij. V zahvalnem pismu nas je pohvalil za opravljeno delo in se zahvalil za vse izčrpne informacije, ki jih je dobil o proizvodnji avtomobilov v Novem mestu. Ob tej objavi je na svoji strani zapisal tudi naš spletni naslov.
Več o obisku je zapisal g. Vojko Grobovšek:
Obisk g. Warren Whyte na njegovi poti po avtomobilskih zbirkah Evrope. Preživela sva kar nekaj ur v spoznavanju zgodbe IMV. Hvala, da nas je izbral za obisk med velikani.
V ponedeljek 16. septembra 2024 nas je obiskal g. Warren Whyte iz Združenega Kraljestva, ki vodi firmo Flâneur – trgovino knjig o Avtomobilizmu in Modelih. Na svoji 3000 milj dolgi poti po Evropi si je zadal namero obiskati 12 muzejev avtomobilov.
Facebook – Flaneur • Car Books & Models je v kraju Muzej IMV
Museum 9 of the Euro 12×12 was a bit off the beaten track: the Muzejske zbirke IMV in Novo Mesto, about half way between Ljubljana and Zagreb. IMV started life in the 50s reselling and then assembling DKW vans, then some DKW cars. IMV then developed its own van, initially using DKW engines, and then moving on to BMC and Mercedes engines. The engine deal led to assembling Austin 1300 but with issues with the CKD kits from the UK, IMV decided to find a new partner and Renault came on board with the R4 becoming a staple product. The Slovenian R4s are recognisable by their crisp body panels due to new presses compared to the French R4s and the more obvious removal of the exposed front door hinge. The company assembled a range of R12, R16 and R18 before the breakup of Yugoslavia which resulted in a pause in manufacturing. But Renault invested in IMV to bring Clio to Slovenia and for over 20 years the factory is now an integral part of the Renault Group producing further Clios and Twingos, and for a while, the platform sharing Smart For Four. We worth a visit if you’re in the area. https://www.imvklub.si
Prevod: Deveti muzej od dvanajstih po Evropi je bil malo stran od poti: Muzejska zbirka IMV v Novem mestu, približno na pol poti med Ljubljano in Zagrebom. IMV je začel življenje v 50. letih prejšnjega stoletja s preprodajo in nato sestavljanjem kombijev DKW, nato je tudi sestavil nekaj avtomobilov DKW. IMV je nato razvil svoj kombi, sprva z motorji DKW, nato pa z motorji BMC, Renault in Mercedes. Posel z motorji je privedel do sestavljanja Austina 1300, toda zaradi težav s kompleti CKD iz Združenega kraljestva, se je IMV odločil poiskati novega partnerja in Renault je vstopil v tovarno z R4, ki je postal osnovni izdelek. Slovenske R4 so prepoznavne po svežih karoserijskih odpreških zaradi novih orodij, v primerjavi s francoskimi R4 in zelo vidni odstranitvi izpostavljenega tečaja prednjih vrat. Podjetje je sestavilo vrsto R12, R16 in R18 pred razpadom Jugoslavije, kar je povzročilo premor v proizvodnji. Vendar je Renault vložil v IMV, da bi Clia pripeljal v Slovenijo, in že več kot 20 let je tovarna zdaj sestavni del skupine Renault, ki proizvaja nadaljnje Clie in Twinge ter nekaj časa tudi platformo, ki si jo je delil s Smart For Four. Če ste v okolici, je muzejsko zbirko vredno obiskati. https://www.imvklub.si